אור החיים: 'מצוה לספר שליל יציאת מצרים האיר כמו יום'

הרב ברק בן ניסן No Comments on אור החיים: 'מצוה לספר שליל יציאת מצרים האיר כמו יום'

הרה"ג ברק בן ניסן בפינה יומית מתורת רבינו חיים בן עטר הקדוש זצוקללה"ה

הרב ברק בן ניסן
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

'וְהִגַּדְתָּ לְבִנְךָ בַּיּוֹם הַהוּא לֵאמֹר בַּעֲבוּר זֶה עָשָׂה יְהֹוָה לִי בְּצֵאתִי מִמִּצְרָיִם'

מקשה רבינו האור החיים הקדוש, מדוע כתוב 'ביום ההוא' והרי סיפור יציאת מצרים הוא בלילה ולא ביום???

ומתרץ רבינו הקדוש שהפסוק מרמז שהיה נס באותו הלילה שעם ישראל יצאו ממצרים שהאיר כמו יום, ולכן בצדק נקרא לילה זה 'יום' כי הוא היה באמת מואר ומאיר כמו 'יום'.

ומוסיף רבינו הקדוש, שהפסוק מרמז, שיש מצוה מיוחדת לספר בליל הסדר, גם את הנס שאותו הלילה שיצאו ממצרים היה 'לילה כיום יאיר' וזה הכוונה 'והגדת לבנך ביום ההוא' שיש מצווה לספר ולהגיד לבנך, שאותו 'לילה נעשה יום'.

עוד כתב רבינו הקדוש, ש'מצוות סיפור יציאת מצרים הוא סגולה לבנים' ובזה מפרש את הפסוק 'והגדת לבנך', שאם תקיים מצוות 'והגדת' אז תזכה 'לבנך', שיהיו לך בנים.

ובלשון קודשו של רבינו הקדוש: 'ירמוז באומרו והגדת לבנך, שאם יגיד הגדה האמורה בענין, יזכהו ה' שיגיד לבנו'.

קטע זה של רבינו הקדוש, התפרסם כסגולה לחשוכי בנים, ללמוד אותו בליל הסדר או בכל עת מצוא לזכותם של חשוכי בנים, והדבר מביא לישועות גדולות בענין.

באופן כללי, העידו צדיקים מגדולי החסידות, כי בספר 'אור החיים' טמונה סגולה להיפקד בבנים, משום שלרבינו הקדוש לא היו ילדים, והכניס את כל כוח ההולדה בספרו הקדוש.

מעשה סיפר, אחד מגדולי הדורות הקודמים על עצמו, שכאשר חלפו כמה שנים מנישואיי ועדיין לא זכינו להיפקד בזרע של קימא, נסעתי להאדמו"ר רבי יוסף מאיר מספינקא, כדי שיעורר עלינו רחמים להיפקד בדבר ישועה ורחמים. אמר לי האדמו"ר, שאכנס אליו למחרת בבוקר לאחר התפילה ונלמד יחדיו קטע בספר 'אור החיים' הקדוש שהוא מסוגל לבנים. למחרת, עשיתי כמצוותו, ולאחר שלמד עמי הורה לי שאלמד את אותו קטע בכל הזדמנות. והפטיר: 'בן זכר יולד לכם ובעזרת ה' אבוא בעצמי לשמש בסנדקאות'. בתקופה הבאה הרגלתי עצמי להגות באותו קטע, עד שהיה שגור על פי מילה במילה ובכל עת מצוא הייתי משננו.

בהלוויתו של אותו גדול, סיפרו את המעשה לאדמו"ר בעל 'לב שמחה' מגור נענה האדמו"ר ואמר: 'כל ספר 'אור החיים' הקדוש מסוגל לדבר זה. הרי ל'אור החיים' לא היו ילדים, ואת כל כוחו הטמין בספרו הקדוש'

[אור החיים בא פרק יג פסוק ח]



0 תגובות